(S)Ikerblog (Janka és Rebeka)

A papír formátumhoz már öreg vagyok, az írásom csúnya, a memóriám nem a régi. Miről fog szólni a blog? Rólunk, hogy végre, hosszú idő után két kis csoda (s)iker(ült). Lilypie Second Birthday tickers

Gondolat

"Az anya nemcsak testét adja gyermekének, lelkét is a magáéból építi fel." Kodály Zoltán

Videó

Kaptam...

Galagonya6: bloggerdíj

Utolsó kommentek

  • knnóri: Gala, az első bekezdést akár én is írhattam volna, minden szava igaz rám is. :D És igen, a locspoc... (2010.09.14. 09:32) Mozgalmas délelőtt - beteges délután
  • Galagonya6: KÖSZÖNJÜK!!! (2010.09.06. 21:45) Rebus-nap
  • Míra és Réka Anyukája: Boldog névnapot Rebekának! M,R,K,Á (2010.09.06. 21:43) Rebus-nap
  • Ancesz: :))))) (2010.08.27. 07:40) Gyerekszáj
  • Galagonya6: Köszönjük! Én mindig nagyon különbözőnek látom őket, de az utcán, ismeretlenek mindig sok hasonlós... (2010.08.26. 12:44) Közös falatozás
  • Utolsó 20

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Mérföldkövek

Partedli, kiskanál, hami

2009.05.26. 14:14 - Galagonya6

Címkék: videó hozzátáplálás

Rövid  ideje elkezdtük a kóstolgatást. Szándékosan használom a kóstolgatás szót, mert bár a doktor nénik javasolta, hogy ehetünk bátran, én nem akartam siettetni a dolgokat. A nehézségek ellenére van tejem bőven, tehát a szükség sem hajtott, bár a vele járó macera már néha fáraszt.

Szóval megy a hozzátápi. Egyelőre tízóraira eszegetnek a lányok gyümölcsöt. A repertoárban szerepelt eddig sült alma, alma őszibarackkal, alma sütőtökkel, tejpép, tejpép gyümölccsel (tejpép = Ha-s rizspép, csak tejpépként egyszerűbb), sőt a bébi konzervipari termékekekből is kóstoltak párat a lányok. Abszolút favorit eddig a sütőtök alma és ennek a tejpépbe kevert változata. Ebből képesek fejenként 80-100 grammot is benyomni.

Nehézségeink is adódtak, adódnak. A kóstolgatás kezdetén azt gondoltam (így is volt kezdetben), hogy Rebus lesz a jóevő. Hát nem így alakult: Rebekának bizony voltak /vannak rossz napjai, amikor egyszerűen valamiért nem volt hajlandó enni kanállal). Tanácstalan voltam, tapasztaltabb anyukákat kérdeztem meg, vajon mit csinálok rosszul. Azt tanácsolták, hogy póbáljam nagylyukú cumisüvegből megetetni. Kipróbáltam, evett is, de én ezt valahogy kudarcként éltem meg, hisz addig -ha keveset is-, de szépen evett kanállal. Nem adtam fel, próbálkoztam tovább. Aztán megvilágosultam. Úgy néz ki, hogy azokat a hamikat nem fogadja el, amik kicsit meghajtják. Ilyen a sült alma és az egyik üveges bébikaja. Amikor nem ezeket adom neki, akkor megy a víg kanalazás. Milyen ösztönösen okosak ezek a kicsik, csak anyának kellene jobban figyelnie a jelzéseiket.

További nagy étvágyfokozó-kanálelfogadó dolog az, ha tízórai előtt sikerül aludni. Pihenten minden jobban csúszik.

Janka más tészta. Az ő gyomra mindent bevesz. Ha meglátja a szája felé közeledő kanalat, már tátog is, mint egy kismadár. Öröm etetni. Jó étvággyal megeszik mindent, amit adok neki.

Másik nehézségünk a partedli hazsnálata volt. Mivel a lányok azonos ritmusban működnek (kivéve a nappali alvás), egyszerre etetem őket: egy kanállal Jankának, egy kanállal Rebusnak.Szerencsére nincs hiszti, türelmesen megvárják, míg a másik megkapja a falatot. A nyakukba először egy sima előkét kanyarítottam. Nem a legpraktikusabb darab. Bármennyire is tisztán eszik Janka, azért jutottaz előkére is, ami így hamar átázott Beszereztünk egy sárga-kék áruházas szkafanderes darabot, aminek meg nagy a nyakkivágása. Örökmozó lánykáim simán alátornázták a kaját. Még a nagyamamai leleményesség sem sokat segített. Na, majd ez is alakul idővel.

Szóval eszegetünk. A doktor néni szerint már az 5. hónap betöltése óta főzelékezhetnénk, de én még korainak tartottam. Most viszont, hogy már ilyen jól megy a tízórai, megpróbálkozunk vele. Kíváncsi vagyok, hogy fogadják a lányok az újabb ízeket.

Kis csemege a mai tízórairól (látszik, hogy a fényképezőgép jobban érdekelte őket...meresztik is a szemüket rendesen):

A bejegyzés trackback címe:

https://sikerblog.blog.hu/api/trackback/id/tr851144115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.



widgeo
süti beállítások módosítása